Pressmeddelande Bisnode

OSCAR HERMANSSON VALD TILL NY STYRELSELEDAMOT

Vid ordinarie bolagsstämma (årsstämma) den 7 april, i Bisnode Business Information Group AB [Bisnode] valdes Oscar Hermansson som ny styrelsemedlem.

Oscar Hermansson är Investment Manager på Ratos, vilka är Bisnodes majoritetsägare med 70%. Innan han kom till Ratos, var han managementkonsult på Bain & Co. Oscar har en MSc från Handelshögskolan i Stockholm och är född 1979. Oscar Hermansson ersätter Henrik Blomé, vice VD och Investment Director på Ratos. För ytterligare information om styrelsen, besök https://www.bisnode.com/group/

Om Bisnode

Bisnode hjälper företag att driva tillväxt genom att hitta och hantera företagens kunder genom hela kundlivscykeln. Genom sina starka lokala organisationer i 17 länder i Europa samt genom samarbetet med Dun & Bradstreet, världens främsta källa för global affärsinformation, har Bisnode unik tillgång till stora mängder lokal och global data om företag och konsumenter.

Bisnode är experter inom analys av stora mängder data och utvecklar plattformar för att i realtid stödja företags besluts- och affärsprocesser. Bisnode bedriver pionjärskap inom Smart Data. Det betyder att vi matchar och analyserar kundernas data med vår data och den data som nutidens uppkopplade värld genererar, s.k. Big Data. Smart Data blir beslutsstöd som går att agera på och skapar högre träffsäkerhet med optimerad risk.

"Bisnode har en unik position i en spännande marknad där mycket händer nu och framåt i tiden. Jag är glad att vara en del av denna resa och bidra till Bisnodes fortsatta utveckling", säger Oscar Hermansson.

"Bisnode har sin nya koncernchef Magnus Silfverberg på plats sedan september 2015. Han och hans ledningsgrupp har satt en ny strategi och nu är företaget på väg in i implementeringsfasen. Henrik Blomé har varit en mycket uppskattad medlem i styrelsen och jag tackar honom för hans stöd och råd. Jag vill också ge ett varmt välkomnande till Oscar Hermansson och vi ser fram emot att få arbeta med honom i styrelsen", säger Jon Risfelt, styrelseordförande.

Jon Risfelt

Styrelseordförande