LEDNINGSFÖRÄNDRINGAR I BISNODE

Bisnodes CFO Annika Muskantor kommer att lämna sitt uppdrag. Mats Lönnqvist tillträder som CFO omgående.

25 mar, 2014

Bisnodekoncernen är inne i ett omfattande förändringsarbete och beslut har fattats att utse en ny CFO till Bisnode. Annika Muskantor tillträdde i september 2013 och har med starkt fokus och sin gedigna erfarenhet av change management drivit förändringsfrågor inom finansavdelningen. Nu lämnar Annika sitt uppdrag och en ny interim CFO tar vid.

Mats Lönnqvist har under de tio senaste åren verkat som CFO i Eniro, SAS och PostNord-koncernerna. Han är en erfaren CFO som upprepade gånger varit engagerad i företag under genomgripande förändringsprocesser.

”Annika har under en mycket intensiv period med stort fokus på förändringsarbete drivit finansavdelningen framåt. Nu står vi inför en ny spännande fas för Bisnode vilket ger oss nya möjligheter att fortsätta utveckla företaget. Jag är mycket glad att få välkomna Mats till Bisnode”, säger Lars Pettersson, koncernchef för Bisnode.