Fredrik Åkerman avgår som CFO för Bisnode

Fredrik Åkerman avgår som CFO för Bisnode. Carina Erlandsson som är Group Business Controller har utsetts till tillfördordnad finansdirektör till dess att en ersättare finns på plats.

Bisnodekoncernen är inne i ett omfattande förändringsarbete och beslut har fattats att rekrytera en ny CFO till Bisnode. Fredrik Åkerman har varit CFO sedan 2005 och har valt att lämna sin position med omedelbar verkan. Carina Erlandsson, idag Group Business Controller, tillträder som tillförordnad CFO till dess att en ersättare har utsetts. Rekryteringsprocessen har påbörjats.

” Fredrik tillträdde som finansdirektör för mer än nio år sedan och har under sin tid i koncernen haft flera ledande befattningar.  Fredriks har med sin senioritet och kompetens lämnat ett stort bidrag till Bisnodes resa från en mindre aktör till den ledande marknadsposition vi har idag”, säger Lars Pettersson, koncernchef för Bisnode.