Ett starkare Bisnode

Bisnode Sverige har en starkt ledande marknadsposition med många starka varumärken. Den svenska organisationen förtydligas från den första juni inom de tre huvudsakliga affärsområdena; Credit Solutions, Marketing Solutions och Business Information Solutions.

8 jun, 2011

Varje affärsområde får en affärsområdeschef som även blir vd i samtliga bolag inom sitt område. Den dagliga verksamheten i bolagen drivs av en vice vd. Genom ett nära samarbete ska företagen i varje affärsområde utveckla erbjudandet till marknaden, realisera synergier och synkronisera tjänsterna.

”Kärnan i vår verksamhet och nyckeln till vår framgång är våra bolag, varumärken och framförallt våra engagerade medarbetare som har starka kundrelationer och är experter inom sina områden. Organisationsförändringen innebär att vi får bättre kraft att växa och förbättra vårt totala erbjudande till marknaden”, säger Mats Erwald, regionchef för Bisnode Nordic.

Affärsområdeschefer:

• Krister Jörlén, affärsområdeschef på Marketing Solutions och vd för PAR och DirektMedia
  • Patrik Attemark, affärsområdeschef på Credit Solutions och vd för Business Check, D&B, SHJ och Soliditet.
  • Jonas Åkerman, affärsområdeschef på Business Information Solutions och vd för InfoTorg, InfoData, Newsline och Svenska Nyhetsbrev.

Inom affärsområdet Marketing Solutions fortsätter Christopher Engman som vd för Vendemore och Fredrik Trulsson som vd för Baby DM.

Sju av tio vice vd är tillsatta och rekryteringen till övriga poster är i sitt slutskede:

Contact:

Mats Erwald, Regionchef Nordic