Dun & Bradstreets första partnerskap i Sverige förbättrar masterdata

D&B stärker syncrons mjukvara

Bisnodes dotterbolag Dun & Bradstreet Sverige har träffat ett partnerskapsavtal med Syncron. Samarbetet kommer att innebära att kvalitetssäkrad data för Business Intelligence, baserad på det globala ID-systemet för företagsidentifiering och byggt på DUNS®Numbers, blir tillgänglig i Syncrons system.

Genom att integrera D&B Insight med dagligt uppdaterad kvalitetsdata för Business Intelligence, får Syncron-kunderna en integrerad åtkomst till det globala ID-systemet byggt på DUNS®Numbers. Användarna kan dagligen säkerställa sin datakvalitet vilket möjliggör avancerad BI-analys.

“Vi vet via våra kunder att hög kvalitet i masterdata är en stor utmaning i dagens snabbrörliga och globaliserade värld. Datakvalitet i masterdatafiler är högsta prioritet för att kunna göra affärsförbättrande analyser. Med D&B Insight och access till det globala ID-systemet byggt på DUNS®Numbers kan vi ta en ledande roll i att leverera sann masterdatakvalitet”, säger Johan Stakeberg, Head of Global Sales hos Syncron.

“Vårt globala ID-system byggt på DUNS®Numbers är en förutsättning för all analytisk data som Dun & Bradstreet erbjuder. I och med partnerskapet med Syncron säkerställer vi vi både ökad access och användarvänlighet för de kunder som vill ta del av möjligheterna kring ett standardiserat globalt ID-system via en marknadsledande lösning från Syncron”, säger Christer Wiberg, Director D&B Sweden AB.

Eric Johansson

eric.johansson@bisnode.com