Bisnodes strategiska partner Dun & Bradstreet inleder en ny era

Ett modernt varumärke som betonar vikten av data för att skapa växande affärsrelationer. Bisnodes strategiska partner Dun & Bradstreet (NYSE:DNB) presenterar ett nytt varumärkeslöfte, tagline och logotype som en del av en omfattande moderniseringsstrategi. Företagets nya kreativa uttryck och principer grundar sig i ett datainspirerat och relationsdrivet tillvägagångssätt och förstärks genom en ny tagline: ”Growing relationships through data.”

2015-03-17 Tillkännagivandet är resultatet av ett årslångt förändringsarbete med en ny tillväxtstrategi inom Dun & Bradstreet’s. Arbetet har omfattat såväl interna som externa investeringar inom företagets olika verksamheter och har fungerat som en vitamininjektion för den globala företagskulturen. Dun & Bradstreet har gjort ett antal strategiska förvärv för att stärka sitt erbjudande samt bildat nya partnerskap som ska göra det möjligt att enkelt och snabbt leverera affärskritisk data, insikter och analyser till sina kunder.

Chief Executive Officer (CEO) Bob Carrigan började på Dun & Bradstreet i oktober 2013 med en vision om att bygga långsiktig, hållbar tillväxt och att modernisera alla delar av verksamheten. Carrigan beskriver visionen som:

”Data är det som driver innovation i näringslivet och vi har fortsatt att investera i just den konkurrensfördelen. Men beslut, uppfinningar och investeringar utförs av människor och vi hjälper våra kunder att göra de enorma datamängderna begripliga så att de kan använda den för att möta människor, idéer och betydelsefulla möjligheter.”

• Cirka 90 procent av USAs Fortune 500-företag arbetar med Dun & Bradstreet.
  • Dun & Bradstreets nya tagline är: “Growing relationships through data.”
  • Dun & Bradstreets varumärkeslöfte är: “Dun & Bradstreet grows the most valuable relationships in business by uncovering truth and meaning from data.”
  • Dun & Bradstreets varumärkesvärderingar är “datainspirerad”, “omättligt nyfiken”, och “naturligt generös.”

Datainspirerad: Vi har en passion för datans inneboende kraft. Det är hjärtat i allt vi gör.

Omättligt nyfiken: Vi omfamnar förändringarna i världen vi lever i. Vi vet att de kommer med nya problem att lösa, nya saker att lösa och nya sätt att växa.

Naturligt generös: Vi lyckas genom att hjälpa andra att lyckas. Vi delar med oss av vår tid och talang och vi tar tillitsfullt emot hjälp från andra.

Anne Årneby

CMO