Bisnode´s CIO går i pension

Bisnodes CIO Zlatko Ninic kommer att lämna sitt uppdrag. Zlatko väljer att gå i pension och lämnar Bisnode den 30 juni 2015. Fredrik Skogby går in som tillförordnad CIO.

10 jun, 2015

Zlatko Ninic, kom till Bisnode 2012 och har varit del av koncernledningen sedan dess. Han har varit tongivande i transformeringsarbetet som företaget genomgått på IT-sidan. ”Zlatko har gjort ett fantastiskt jobb med att bygga en gemensam grund för oss att stå på. Vi är nu bra rustade för marknadens och kundernas krav på tillförlitliga och professionella tjänster inom beslutsstöd”, säger Anders Berg tf koncernchef för Bisnode.

Fredrik Skogby går in som tillförordnad CIO och kommer fortsätta med de initiativ som pågår för att säkerställa ökad effekt och framtida affärsframgångar. Fredrik kom till Bisnode som Program Director i april 2015, efter att ha tillbringat flera år i ledande roller inom Orc Group och OMX. Fredrik har en lång erfarenhet från ledande programvaruorganisationer, både ur teknik- och affärsperspektiv. ”Med Fredriks beprövade erfarenhet och starka engagemang, är jag övertygad om att han kommer att bli värdefull för Bisnode”, fortsätter Anders Berg.

Magnus Silfverberg

magnus.silfverberg@bisnode.com