Bisnodebolag slås ihop

InfoTorg skapar framtidens tjänster för beslutsunderlag.

25 jun, 2012

Bisnodeägda Newsline slås under hösten ihop med koncernkollegan InfoTorg. Ett av målen för det nya InfoTorg är att möta förändrade behov hos svenska tjänstemän med moderna tjänster för beslutsunderlag.

Omvärldsbevakningsföretaget Newsline slås under hösten ihop med InfoTorg, Sveriges ledande leverantör av besluts- och affärsinformation och en koncernkollega inom Bisnodekoncernen.

Genom att integrera Newsline med InfoTorg skapas ett för den svenska marknaden helt unikt erbjudande eftersom kunderna inte behöver ha avtal med flera leverantörer för att få kompletta beslutsunderlag. Verktyg för omvärldskoll och information om t ex fordon, personer och företag finns på samma ställe.

”Vi ser tydligt att gränserna för omvärldsbevakning och beslutsunderlag suddats ut och ett av målen med sammanslagningen är att kunna erbjuda marknadens vassaste verktyg för beslutsunderlag där person- och företagsinformation kombineras med omvärldsbevakning”, säger Jonas Åkerman, VD InfoTorg.

”Det är inte längre fel att komplettera företagsinformation med information från t ex sociala nätverk. Tillsammans med InfoTorg kan vi erbjuda både och samt en möjlighet att sammanställa många olika informationsslag i ett gränssnitt”, säger Torbjörn Johansson, vice VD Newsline.

Sammanslagningen kommer att påbörjas den 1 september 2012.

Contact:

Jonas Åkerman, VD InfoTorg