Bisnode utser ny CFO

Annika Muskantor-Bladh tillträder som Bisnodes nya CFO och blir därmed även ny medlem av koncernledningen. Bisnode genomför ett omfattande förändringsarbete. Annika kommer med sin gedigna erfarenhet, drivkraft och kompetens möjliggöra fortsatt mycket högt tempo i förändringsprocessen. Annika tillträder den 9 september.

Annika har haft flera ledande befattningar som finansdirektör, nu senast på börsnoterade läkemedelsföretaget Sobi. Tidigare befattningar har varit som CFO på mediebolag som eBay Sweden, Zodiac Television,Turner Broadcoasting/ Millennium Media Group och Titan Television. Hon har även arbetat hos McKinsey.

”Vår ambition är att bli våra kunders strategiska partner av beslutstöd. Jag är övertygad om att Annikas kompetens och passion för vår industri kommer att ytterligare öka tempot i vår ambitiösa transformering”, säger Lars Pettersson, CEO Bisnode.

Annika efterträder Fredrik Åkerman som efter nio år lämnade Bisnode i Augusti 2013. Hon tillträder sin nya tjänst på Bisnode den 9 september.