BISNODE ÖPPNAR KONTOR I UMEÅ

Sveriges största affärsinformationsföretag Bisnode öppnar norrlandsfönstret genom att etablera ett umeåkontor. Företaget, som också har ett lokalkontor i Östersund, ökar sin närvaro lokalt för att på plats kunna hjälpa de norrländska företagen att öka sin konkurrenskraft med hjälp av relevant kredit-, marknads- och affärsinformation.

14 feb, 2014

”Den norrländska marknaden är mycket intressant för oss som affärsinformationsföretag. Västerbottens län hade i november 2013 nära 8 500 privata bolag som sysselsatte drygt 39 000 personer. Många av dessa norrlandsföretag har ett stort behov av högkvalitativ beslutsinformation. Därför är vi glada att kunna komplettera bredden i vårt erbjudande med ökad lokal förståelse och närvaro”, säger Björn-Erik Karlsson, Regionchef Norden Bisnode.

”Som koncernchef med rötterna i Umeå är jag extra glad över att vi tar ett offensivt steg i min hembygd”, säger Lars Pettersson, Koncernchef Bisnode.

Satsningen på lokala beslutsstöd leds av två personer med lång erfarenhet inom att sammanföra information, analys och IT. Anders Forsberg har bland annat drivit lokala bolag och varit Konsultchef på WM-Data både i Umeå och Stockholm samt Regionchef för Norrland hos Sogeti. Per-Erik Nilsson har även han drivit lokalt bolag och varit försäljningschef för Atea i både Umeå och Örnsköldsvik.

”Initialt fokus för lokalkontoret blir Umeåregionen. Men eftersom både jag och Per-Erik har arbetat med hela Norrland som bas så hoppas vi inom kort kunna utvidga verksamheten till fler norrländska orter”, säger Anders Forsberg, ansvarig för Umeåkontoret.