BISNODE FÖRVÄRVAR GREAT CONSULTING

Bisnode förvärvar Great Consulting Group Nordic, en konsultverksamhet med inriktning på genomlysning, analys och rådgivning inför strategiska och taktiska beslut. Förvärvet ger Bisnode ett starkare helhetserbjudande när man nu får möjlighet att erbjuda sina kunder ett utökat stöd för smarta beslut.

9 dec, 2013

Great Consulting är ett managementkonsultbolag med fokus på företag som behöver hjälp med att utveckla och förbättra sitt arbete med försäljning, tillväxt och kundvärde. Uppdragen fokuserar på att genomlysa företags behov av förändring, analysera stora informationsmängder och rådge inför viktiga strategiska beslut. Great Consulting har sex medarbetare i Stockholm med en årlig omsättning på drygt nio miljoner kronor.

”Bisnode är på en resa i förändring där vårt mål är att bli våra kunders strategiska partner för beslutstöd. Vi hjälper redan idag våra kunder att omvandla stora mängder information till relevanta insikter för att fatta smarta beslut. Genom att förstärka vårt erbjudande med strategisk rådgivning och konsultation är vi övertygade om att vi kommer att kunna tillföra våra kunder ytterligare mervärden”, säger Björn-Erik Karlsson, regionchef Norden.

Förvärvet slutförs den 9 december och förväntas ha en positiv resultateffekt under 2014.