BISNODE FÖRVÄRVAR DANSKA DEBITOR REGISTRET

Bisnode förvärvar Debitor Registret, en av de två största aktörerna inom kreditinformation och kreditvärdering av konsumenter i Danmark. Bisnode blir i och med förvärvet det första affärsinformationsföretaget i Norden med ett helhetserbjudande inom kreditinformationstjänster för både B2B och B2C.

10 feb, 2014

Debitor Registret (DBR) startades 2004 av nuvarande VD Birger Baylund. Företaget är en av två aktörer med ett heltäckande erbjudande inom kreditinformation för B2C på den danska marknaden. DBR:s VD Birger Baylund tillträder som chef för Bisnodes danska verksamhet och tar även plats i den nordiska ledningsgruppen i och med förvärvet. Hans Benn, ansvarig idag, kvarstår i organisationen i en ny ledande roll.

DBR:s verksamhet kommer integreras omgående med Bisnode Danmark. DBR har 11 medarbetare i Danmark och omsätter på årsbasis ca 25 miljoner danska kronor.
”Med förvärvet av Debitor Registret får Bisnode en starkare position på den danska marknaden, där vi sedan tidigare har en verksamhet med god organisk tillväxt. Vi ser också en växande efterfrågan från kunder som har behov av ett komplett utbud av kreditinformation för den nordiska marknaden. Förvärvet av Debitor Registret ger oss nya möjligheter att möta detta”, säger Björn-Erik Karlsson, Bisnodes regionchef Norden.

Förvärvet genomförs omgående och förväntas ha en positiv resultateffekt under 2014.