Nyheter från Bisnode

Bisnode blir marknadsledande inom beslutsstöd

- Samlar fjorton varumärken i ett

14 maj, 2013

Bisnode slår den 14 maj samman fjorton av Sveriges främsta varumärken inom beslutsstöd under ett enda varumärke – Bisnode. Syftet är att samla koncernens kompetens och erfarenhet för att skapa ett bredare kunderbjudande samt att utveckla framtidens verktyg för beslutfattande. Förändringen genomförs i Bisnodes alla 19 marknader och Bisnode blir en av Europas ledande leverantörer av kredit-, marknads och affärsinformation.

Några av Sveriges ledande företag inom beslutsstöd, t ex D&B, Soliditet, PAR, InfoTorg och Affärsdata blir den 14 maj Bisnode. Sammanslagningen innebär att kunderna får tillgång till 617 års erfarenhet av kredit-, marknads- och affärsinformation på ett och samma ställe. Företag och organisationer i hela Europa erbjuds hjälp att omvandla data till insikter i såväl mindre dagliga frågor som i större strategiska beslut. I Sverige samlas nära 1 000 medarbetare i en gemensam organisation för att långsiktigt skapa nästa generations lösningar med syfte att möjliggöra smarta beslut.

Nya möjligheter genom förändringsprocess

Förändringsprocessen är en av Europas största och involverar totalt ca 3 000 medarbetare och 70 bolag i både Norden och Europa. I Sverige får det nya bolaget en marknadsledande position.

”Vi genomför en av Europas största förändringsresor för att leda utvecklingen inom beslutsstöd och affärsinformation framåt. Nya krav och arbetssätt hos kunderna ger nya möjligheter för oss. Till exempel ökar behoven av att omvandla stora mängder information till relevanta insikter med hjälp av avancerade analyser samt mer användarvänliga och integrerade lösningar till våra kunder”, säger Lars Pettersson, koncernchef Bisnode.