BISNODE AVYTTRAR LUNDALOGIK

Affärsinformationsföretaget Bisnode avyttrar Lundalogik, en nordisk leverantör av CRM- system. Verksamheten är fokuserad på att utveckla och supportera mjukvara för CRM-system och köpare är Monterro. Avyttringen är en del av arbetet med att renodla Bisnodes verksamhet som leverantör av beslutstöd baserad på kredit-, marknads- och affärsinformation.

16 jan, 2014

Lundalogik grundades 1990 och har idag drygt 100 medarbetare som tillsammans bildar en av Nordens största CRM-leverantörer. Verksamheten fokuserar på att utveckla och supportera CRM-system i produktserien LIME som hjälper företag att på ett effektivt sätt hantera sina kundrelationer. Lundalogik har huvudsäte i Lund med verksamhet i Stockholm, Göteborg, Oslo och Helsingfors.

”Lundalogik är ett välmående företag i expansionsfas med fokus på renodlad mjukvaruutveckling – inom Bisnode vill vi fokusera vår kärnverksamhet på högkvalitativ beslutsinformation och ser därför försäljningen som en möjlighet för både Lundalogik och Bisnode att satsa på våra kärnområden och det vi är bäst på”, säger Björn-Erik Karlsson, regionchef Norden.

Lundalogik omsätter cirka 100 miljoner kronor på årsbasis, avyttringen förväntas slutföras i början av februari och kommer inte påverka koncernens resultat väsentligt.